Solvera

W ramach współpracy z MSCG firma Solvera pozyskała liczne dotacje – od wsparcia na opracowanie innowacyjnych produktów, przez wdrożenie wyników prac badawczych po dofinansowanie na rozwój własnego Centrum B+R i promowanie produktów na rynkach zagranicznych.

115 493 306,17 PLN

Wartość dofinansowania

164 990 437,39 PLN

Wartość projektów

9

Liczba obsługiwanych projektów

Beneficjent: Solvera Gawel Technology

Branża: Branża metalowa / elementy złączne

Zrealizowane projekty:

  • Projekty badawczo-rozwojowe
  • Projekty inwestycyjne
  • Infrastruktura B+R
  • Wzornictwo przemysłowe
  • Internacjonalizacja

Cele projektów:

  • Opracowanie innowacyjnej technologii produkcji 
  • Wdrożenie do produkcji rezultatów prac badawczych
  • Rozwój centrum B+R
  • Pozyskanie dofinansowania na wzornictwo
  • Promocja produktów na rynkach zagranicznych

Solvera Gawel Technology jest firmą specjalizującą się w wytwarzaniu elementów złącznych. W ofercie firmy znajduje się bardzo szeroki zakres asortymentu dedykowanego różnym zastosowaniom i branżom. Kluczowi odbiorcy firmy działają m.in. w sektorze motoryzacyjnym, sektorze produkcji stolarki okiennej, AGD, a także w branży meblowej oraz budowlanej.

Firma opiera swój rozwój o innowacyjne produkty oraz technologie powstające we własnym, dobrze wyposażonym centrum badawczo rozwojowym zatrudniającym specjalistyczną kadrę, w tym naukowców. Tworzone rozwiązania są przedmiotem licznych zgłoszeń patentowych i patentów, wyniki prac są wdrażane we własnej działalności firmy. Dzięki szerokim kompetencjom oraz wysokiej jakości produktów firma notuje stały, dynamiczny wzrost oraz osiąga znaczące sukcesy na rynku międzynarodowym.

http://solvera.pl

Rezultaty projektów

Opracowanie innowacyjnego gwintu do montażu komponentów w podzespołach ze stopów aluminium w samochodach elektrycznych i hybrydowych oraz artykułach AGD.

W ramach dotacji firma sfinansowała wynagrodzenia kadry naukowo-badawczej, zakup surowców oraz usług zewnętrznych (podwykonawstwo), jak również amortyzację urządzeń przemysłowych.

Opracowanie innowacyjnej powłoki CGC o znacząco lepszych parametrach w stosunku do produktów konkurencji.

W ramach projektu sfinansowano wynagrodzenia kadry B+R, koszty zakupu usług badawczych w zewnętrznych laboratoriach, koszty zakupu surowców.

Wdrożenie do produkcji systemu mocującego rozrusznik oparty o innowacyjny komponent bimetalowy – śrubę bimetalową. W ramach projektu dofinansowano budowę hali, prace rozwojowe, usługi doradcze oraz zakupiono maszyny i urządzenia jak prasa, piec do ulepszania cieplnego, myjki oraz maszyny sortujące.

Wdrożenie innowacyjnych elementów złącznych z gwintem specjalnym MTT (Multiple Thread Technology) z zastosowaniem technologii modelowania wielkoskalowego w oparciu o stal o strukturze wielofazowej TRIP. Projekt jest w trakcie realizacji. W ramach projektu finansowany jest zakup pras, walcarek oraz ciągarek.

Pozyskanie dofinansowania na rozbudowę własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego, dzięki czemu potencjał firmy w obszarze realizacji projektów badawczych na własne potrzeby znacząco się zwiększył.

W ramach realizowanego projektu wzorniczego, zostanie opracowany i wdrożony nowy produkt w postaci elementów złącznych przeznaczonych do montażu w aluminium dedykowanych w szczególności branży automotive oraz AGD. Powstanie submarka dla nowego produktu, w związku z czym opracowana zostanie również strategia marketingowa i komunikacji. W celu lepszego wykorzystania wzornictwa w firmie opracowane zostaną metodyki zarządzania procesem wzorniczym.

W ramach realizowanego projektu eksportowego  firma bierze udział w programie promocji branży maszyn i urządzeń w celu zaprezentowania własnej marki produktowej na rynkach: USA, Meksyk, Chiny, Turcja, Niemcy, Francja, Włochy, Dania, Szwecja, Hiszpania. Sfinansowanych zostanie łącznie 34 misji wyjazdowych oraz udział w targach EIMA BOLONIA. Dodatkowo, dofinansowany zostanie koszt działań promocyjnych – materiałów informacyjno-promocyjnych, takich jak gadżety reklamowe i materiały drukowane.

Inne przykłady z branży

Pozostałe Case Study