11 Bit

W ramach współpracy z MSCG firma 11 bit pozyskała liczne dotacje – od wsparcia na opracowanie innowacyjnych produktów, przez wdrożenie wyników prac badawczych po dofinansowanie na rozwój własnego Centrum B+R i promowanie produktów na rynkach zagranicznych.

14 943 925,20 PLN

Wartość dofinansowania

24 906 542 PLN

Wartość projektów

4

Liczba obsługiwanych projektów

Beneficjent: 11 bit studios

Branża: Branża gamingowa

Zrealizowane projekty:

  • Projekty badawczo – rozwojowe
  • Internacjonalizacja

Cele projektów:

  • Opracowanie innowacyjnej technologii produkcji 
  • Wdrożenie do produkcji rezultatów prac badawczych
  • Rozwój centrum B+R
  • Pozyskanie dofinansowania na wzornictwo
  • Promocja produktów na rynkach zagranicznych

Przedsiębiorstwo 11 bit studios powstało w 2009 roku. W 2010 roku wydało pierwszą grę Anomaly Warzone Earth. Gra szybko odniosła sukces, osiągając dobre wyniki sprzedaży i zdobywając prestiżowe nagrody w tym Apple Design Award. Kolejne tytuły Anomaly 2, Anomaly Korea, wydane przez 11 bit studios również odniosły sukces.

W 2012 roku firma podjęła prace nad grą, która została wydana jesienią 2014 roku – This War of Mine. Koszty produkcyjne zwróciły się w pierwszy weekend po premierze. Tytuł otrzymał ponad 100 nagród, a artykuły o nim ukazały się na łamach prasy na całym świecie, w tym w magazynach TIME, EDGE, czy Washington Post. W chwili obecnej This War of Mine nadal świetnie się sprzedaje, będąc jedną z najbardziej docenionych gier niezależnych ostatniej dekady.

Kolejna gra Frostpunk okazała się być jeszcze większym sukcesem komercyjnym, zyskując przychylność krytyków w mediach branżowych i tych głównego nurtu. Połączenie sił 11 bit studios z ekipą Digital Sun Games zaowocowało wydaniem Moonlightera na komputery i konsole. Obie gry – Frostpunk oraz Moonlighter – wspięły się na szczyt listy bestsellerów na Steamie. 

Poza wydawaniem gier 11 bit studios stworzyło trzy wersje technologii Liquid Engine: 3.0; 4.0 oraz 5.0 o budżetach, odpowiednio: 178 948 zł, 1 799 360zł oraz 2 800 935zł, które zostały wdrożone do działalności własnej i na ich podstawie powstały takie bestsellery, jak This War of Mine czy Frostpunk.

https://www.11bitstudios.com/pl

Rezultaty projektów

Przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych w celu opracowania rozwiązania do produkcji gier MMO.

Dzięki dotacji firma 11 bit studios opracowała innowacyjną w skali świata technologię umożliwiającą produkcję gier MMO free-2-play. Technologia ta była podstawą do opracowania własnego dedykowanego rozwiązania do tworzenia gier – multiplatfomowego silnika MMO f-2p.

Opracowany w ramach projektu silnik jest kompleksowym narzędziem technologicznym, które dostarcza developerowi backend – gotową architekturę technologiczną, dzięki czemu developer może skupić się na merytorycznej części tworzonej gry. Nastąpiła automatyzacja procesu dostosowania produktu do różnych platform. Takie rozwiązanie pozwoliło na redukcję czasu oraz kosztów tworzenia gier multiplatformowych, jak również skrócenie time-to-market premier. Zwolnione w ten sposób zasoby są przekierowywane na kolejne innowacyjne projekty, dzięki czemu spółka szybko rozwija się na arenie międzynarodowej.

Stworzenie prototypów gier

Kolejne dwa zrealizowane przez 11 bit studios projekty dotyczyły opracowania prototypów gier o roboczych nazwach: „Industrial” (nazwa gry wydanej „Frostpunkt”) i „Dreamtime” (znana również jako „Projekt 8”) z programu Kreatywna Europa.

Stworzenie rozwiązania przeznaczonego do dystrybucji gier

Firma 11 bit studios zrealizowała projekt polegający na opracowaniu własnej mobilnej platformy Games Republic zapewniającej nowe i przełomowe sposoby dystrybucji treści cyfrowych, zwłaszcza gier mobilnych. Planowana usługa połączyła twórców gier, graczy i YouTuberów oraz przyczyniła się do zdecentralizowania dystrybucji gier i aplikacji mobilnych. Projekt zrealizowano w ramach działania Horyzont 2020.

Promowanie produktu na rynkach zagranicznych

Realizacja projektu Go to Brand pozwoliła firmie wypromować grę „Frostpunk” (robocza nazwa „Industrial”) na rynkach zagranicznych: USA, Brazylia, Korea Południowa. Dzięki realizacji projektu opracowanego przez MSCG firma uczestniczyła w międzynarodowych imprezach targowych m.in. Pax Prime, Brazil Game Show czy Gamescom oraz w misjach wyjazdowych do USA. Sfinansowano koszty takie jak materiały promocyjne, przeloty, diety, noclegi, rezerwacja miejsca wystawowego na targach czy organizacja stoiska wystawowego.

Inne przykłady z branży

Play Way

Pozostałe Case Study